Volvo Truck joprojām drošības sistēmu avangardā » Volvoforum.lv - новости Volvo в Латвии

Volvo Truck joprojām drošības sistēmu avangardā

Volvo daudziem ir kā sinonīms inovatīvām drošības sistēmām, turklāt ne tikai vieglajiem, bet arī kravas auto. Whatcar.lv viesojās Slovākijas autošosejastrasē Slovakia Ring, kur ražotājs iepazīstināja ar Volvo kravas auto jaunākajāmtehnoloģijām, bet Volvo Trucks speciālisti īpašās prezentācijās padalījās arsavu skatījumu uz nākotnes tendencēm. 


Volvo jauizsenis ir bijis dažādu aktīvās un pasīvās drošības risinājumu avangardā, savukārt Volvo Trucks jau 1994. gadā bija pirmie, kas nodemonstrēja avārijasbremzēšanas sistēmu EBA (Emergency Brake Assist). Kopš tā laika sistēma vairākasreizes ir tikusi modernizēta – pašlaik ražošanā ir tās ceturtā paaudze.

Sistēmas darbības princips pa šiem gadiem nav mainījies, tās attīstība pamatāir saistīta ar darbības precizitātes un stabilitātes uzlabošanu. EBA sistēmasradars un videokamera pārlūko ceļu 200 metrus pirms automobiļa un bīstamadistances samazinājuma gadījumā dod signālu vadības datoram. Ja vadītājsnereaģē – mašīna pati palēninās un ja nepieciešams, pat apstājas. Taču sistēmaatslēdzas, līdzko vadītājs nospiež akseleratora pedāli, jo cilvēks tomēr vēl ir galvenaisnoteicējs, bet elektronika - tikai palīgs.

Pats smagākais EBA pārbaudījums ir kadkravas auto ar ātrumu 80 km/h brauc virsū stāvošam vieglajam auto. Bremzēšanasceļš tad sastāda tikai 40 metrus. Tiesa šī sistēma nav visspēcīga un tā to navjāuztver, jo daudz atkarīgs no ceļa, meteoroloģiskajiem un citiem apstākļiem.Taču jebkurā gadījumā EBA palīdz ievērojami samazināt sadursmes sekas, pat janav izdevies no tās izvairīties.

Drošības sistēmas šobrīd un nākotnē


Starp citu Eiropassavienībā kopš 2015. gada novembra avārijas bremzēšanas sistēma ir obligātavisiem pārdotajiem jaunajiem smagsvara kravas auto ar divām un trim asīm. Tačušie noteikumi nepieprasa pilnīgu avārijas apstāšanos – mašīnai patstāvīgijāspēj samazināt ātrums par 10 km/h, bet no 2018. gada jāspēj palēnināties par20 km/h.


Volvo apkopotie dati liecina, ka tas ļaušot par aptuveni 20% samazinātnegadījumu sekas avārijās ar kravas auto līdzdalību. Šie paši drošībasatskaites dati parāda, ka pagājušajā gadā ceļu satiksmes negadījumos visāpasaulē gājuši bojā miljons divsimttūkstoši cilvēku.


Lai šis skaitlis būtu uzskatāmāk uztverams, Volvo eksperti topārrēķina dramatiskākā salīdzinājumā – tas būtu tāpat kā, ja katru dienupasaulē nogāztos desmit pilnas pasažieru lidmašīnas. Eiropā gadā iet bojā 26000 cilvēku un gandrīz puse no upuriem ir braukuši vieglajos auto. Nākamāsatiksmes dalībnieku grupa pēc upuru skaita ir gājēji, bet 15% negadījumuvainojami kravas auto. 


Atsevišķi izdalot avārijasar kravas auto, redzams, ka 65% ir sadursmes ar vieglajiem transportlīdzekļiem, no kurām puseir frontālas, bet katrā piektajā gadījumā vieglais strauji nobremzējis pirmskravas auto.


Ja pats sevi nesargāsi, arī drošības sistēmas var nepasargāt


Otrajā vietā pēc statistikas ir sadursmes ar gājējiem unvelosipēdistiem, kur lielākoties letāls iznākums ir tad, ja upuris atradiesaklajā zonā – kabīnei labajā pusē. Tādēļ daudzi kravas auto ražotāji ieviešdažādas elektroniskas uzraudzības sistēmas, kas vadītājam ļauj labāk sekotsituācijai labajā pusē.

Volvo Trucks ieviesis arī dažādas audzinošasprogrammas, piemēram, “Redzi un esi redzams”, kas gājējiem un velobraucējiemskaidro šīs kravas auto pārredzamības problēmas, kā arī ir īpašas šāda veidaprogrammas bērniem. Izskriešana uz ielas braucoša kravas auto priekšā, it īpaši diennakts tumšajā laikā, var būt nāvējoša.


info http://www.whatcar.lv/auto-zinas-raksts/6463/volvo-truck-joprojam-drosibas-sistemu-avangarda


LV / Volvo
Pievienot komentāru

Atstājiet savu komentāru

Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив